مرتضی س

از خرداد سال 86 دچار کمر درد شدم.. ام ار ای گرفتم گفتن مهره 3و4و5 مشکل بیرون زدگی داره البته 4و5 بیشتر -هر چند درد داخل باسنم که ظاهرا" مربوط به ال3 هست بیشتره-کمی هم فیزیوتراپی کردم بی تاثیر نبود ولی خمب نشدم چون قبلا" وقتی از ماشین پیاده میشدم باید چند لحظه صبر میکردم بعد راه میرفتم...


دوست عزیز یکی از نزدیکان بنده وضعیتی بدتر از شما رو داشت ...اما الان خدا رو شکر در بهترین وضعیت و هیچ مشکلی نداره ..اما چیکار کرد ..کارهایی رو که اون کرده من به شما توصیه میکنم ...البته اگه جدی بگیری و جدی بگیرید ...1 -اولین کاری که میکنید به یک کلاس یوگا میرید و به استادش میگید که شما به خاطر مشکل کمرتون به این کلاس اومدید ...در صورتی که به هر دلیل نتونستید به کلاس برید کتاب یوگا بانوان نوشته "شاکتاکائور خالسا و با ترجمه ساسان تصاعدی " رو تهیه میکنید تفوتی هم نداره که نوشته برای بانوان ..فقط شما باید یه استاد یوگا رو پیدا کنید تا اون بهتون بگه کدوم یک از تمرینهای این کتاب به دردتون میخوره
2شبها که میخوابید 1 -در حالتی که پشتتون روی زمینه باید زیر زانوتون یک متکا قرار بدید 2-وقتی که به پهلو میخوابید متکایی به عرض تقریبا 15 سانتیمتر بین دو تا زانوتون قرار بدید 3 هنگامی که از رختخواب بلند میشید ابتدا به پهلو بغلتید بعد بلند بشید
اما باز تاکید میکنم مهمترین چیز رفتن به کلاس یوگاست ..نتیجش رو هم بعد از 3 ماه میبینید ...موفق باشید